Project Skavuiten

De Skavuiten, lokale helden met doordacht concept

Skavuiten bier is een uniek project waarin Sapling Media het concept van de grond af aan heeft opgebouwd. “Bier voor mekaar” is de kern van het complete plaatje. Verbroedering door het vloeibare goud is de essentie in de communicatie. Met een hint van piraterij maar niks te overdreven of afgezaagd. Het doel is om met Skavuiten de lokale markt aan te spreken met een herkenbare, rauwe uistraling die gebaseerd is op vriendschap. Voor vrienden en door vrienden.


Het Skavuiten logo is opgebouwd uit een ruw lettertype gecombineerd met een vaandel voor de slogan. Midden in het logo hebben we de V omgebouwd tot een rode vlag. Waarom een rode vlag? Dit komt van de term Jolly Roger, een verbastering van “Jolie Rouge” het mooie rood. Volgens de legende is de compleet rode vlag de eerst bekende piraten vlag.


De complete huisstijl speelt in op de onderliggende wens van de doelgroep “Het willen zijn van een Skavuit”. Voor het Skavuiten bier hebben we een etiketlijn gerealiseerd met herkenbare rode elementen (denk hierbij aan de rode doppen bijvoorbeeld). Het eerste bier “De Dukater” is het vlaggenschip van de Skavuiten. Succes met het veroveren van de markt, wij staan in ieder geval achter jullie!